استراتژی بازاریابی اینستاگرام چه نقشی در رشد برندهای آنلاین و افزایش لایک اینستاگرام آن ها دارد؟ در پاسخ باید گفت هیچ استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی بدون اینستاگرام کامل نمی‌شود. این پلتفرم ماهانه ۸۰۰ میلیون فالوور فعال و ۵۰۰ میلیون پروفایل به صورت روزانه فعالیت می‌کنند در نتیجه اینستاگرام برای برندها، بازاریابان و مشتریان اهمیت زیادی دارد.

باید به این نکته توجه کنید که صرفا داشتن پیج اینستاگرام کافی نیست و منجر به فروش بیشتر نمی‌شود. برای داشتن فروش بالا از اینستاگرام باید استراتژی مناسب داشته باشید. ما در این مقاله از ممبروان ۸ استراتژی مهم و کاربردی بازاریابی اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

۱٫ فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید

یکی از اولین قدم ها برای داشتن استراتژی بازاریابی اینستاگرام موفق، رشد فالوورهای شماست. برای برندهایی که اینستاگرام خود را از صفر شروع می‌کنند عدد صفر فالوورها ترسناک است اما روش های زیادی برای افزایش فالوور وجود دارد که خرید فالوور واقعی ایرانی یکی از این روش ها است. زمانی که مخاطبان وارد پیج شما می‌شوند اولین چیزی که بررسی می‌کنند تعداد فالوورهای شما است. خرید فالوور واقعی در شروع کار و حتی برای افزایش فالوورها تعامل پیج شما را بالا می‌برد و به برند شما اعتبار می‌دهد.
بیش از 
۷۳ درصد از کاربران در اینستاگرام به دنبال برندها و محصولات مورد علاقه خود هستند. شما باید از آنها بخواهید شما را فالو کنند. می‌توانید با تولید محتوای با کیفیت در پست و استوری خود را به آنها معرفی کنید و به آنها انگیزه بدهید تا به سمت شما جذب شوند.

۲٫ بایو برند خود را  استراتژیک بنویسید

نگاه اول کاربران در جذب شدن به سمت برند شما اهمیت زیادی دارد. نگاه اول نه تنها در دنیای واقعی بلکه در دنیای مجازی تاثیر زیادی دارد. شما به عنوان بازاریاب باید به این موضوع توجه کنید. نوشتن بیو در استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما حیاتی است. زمانی که فالوورهای جدید پروفایل شما را نگاه می‌کنند چه چیزی می‌بینند؟ آنها عکس پروفایل، بیوگرافی و جدیدترین پست های شما را می‌بینند. پروفایل شما باید نشان دهد که چه کسی هستید، چه کارهایی انجام می‌دهید و چه محصولاتی برای ارائه دارید. داشتن لگو به شما کمک می‌کند فالوورها و مشتریان احتمالی به توانند به راحتی میان هزاران پروفایل و برند شما را شناسایی کنند.

نکته مهم در استراتژی بازاریابی اینستاگرام؛ منظم محتوا منتشر کنید

اگر فقط یک بار در ماه عکس یا فیلم به پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کنید این استراتژی موثر نیست. حتی نمی‌توان به آن پروفایل فعال گفت. برند شما باید همیشه بروز باشد و فعالیت مستمر داشته باشد. از طرفی نیاز نیست خسته کننده باشید و تام لاین اینستاگرام فالوورهای خود را پر کنید. برای انتشار پست های خود میانه رو باشید. ما به شما توصیه می‌کنیم روزی یک پست منتشر کنید و اگر محتوای بیشتری برای انتشار دارید از استوری استفاده کنید. زمان بندی ارسال پست ها مهم است. اکثر برندها در ساعت کاری خود پست ارسال می‌کنند. برای انتخاب بهترین زمان ارسال پست بهتر است از اینسایت خود استفاده کنید.

اینستاگرام تجزیه تحلیل کاملی از رنج سنی فالوورهای شما، ساعت و روز فعالیت آنها به شما می‌دهد و این برای برنامه ریزی و زمان بندی پست های شما بسیار موثر استخرید یک پیج ارزان اینستاگرام میتواند شما را سریع تر به اهدافتان برساند.

 

۴٫ محتوای متنوع داشته باشید

بدیهی از که شما می‌خواهید به فروش بیشتر برسید اما به این معنا نیست که تمام محتوای خود را برای معرفی محصولات تولید کنید. این کار مشتریان شما را خسته می‌کند و نتیجه عکس می‌دهد. در محتوای خود از تنوع ایجاد کنید. حتی از کارمندان و شیوه ی کاری خود برای فالوورهای واقعی و فعال محتوا تولید کنید. دقت داشته باشید که محتوا از برند فاصله نگیرد.
موضوعاتی مانند دین، سیاست و یا نژادپرستی قطعا کمکی به برند شما نمی‌کند، از آنها فاصله بگیرید. زمانی که محتوای تبلیغاتی منتشر می‌کنید نیازی به کلمات با حروف بزرگ و نقل قول هایی با ستاره های رنگی نیست. جملات ساده و کوتاه اما تاثیرگذار استفاده کنید. برخلاف تصور برندها این نوع از محتوا بیشتر به جذب مشتریان و فالوورهای جدید منجر می‌شود.

۵٫ لایو اینستاگرام؛ ابزار موثر استراتژی بازاریابی اینستاگرام است

در استراتژی بازاریابی اینستاگرام می‌توانید از ویژگی لایو استفاده کنید. استفاده از لایو در ابتدا لیست استراتژی های شما قرار دارد. فالوورهای شما آن را دوست دارند و شما می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.
با این روش می‌توانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید و همزمان نظر فالوورهای خود را بپرسید. در زمان پخش مطمئن شوید به سوالات همه پاسخ داده اید، تلاش خود را داشته باشید تا نظر آنها را جلب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تعامل خود را افزایش دهید.
می‌توانید محصول جدید خود را به نمایش بگذارید، کارمندان خود را معرفی کنید و یا از فالوورهای خود نظرسنجی داشته باشید.
استفاده از مهمانان یا اینفلوئنسرهای مطرح در حوزه کاری برند شما نتایج خوبی برای شما به همراه دارد.

۶٫ از استوری اینستاگرام برای ایجاد تعامل موثر استفاده کنید

استوری شما بهترین ابزار برای ارسال محتوای روزانه و تقویت اینستاگرام مارکتینگ پیج شما است. شما می‌توانید روزانه چندین بار محتوا ارسال کنید. این به معنی زیاده روی نیست اگر بیش از اندازه محتوا ارسال کنید فالوورهای شما نمی‌بینند و این بازدید استوری های شما را کاهش می‌دهد.
محتوای پیشنهادی ما برای استوری ارائه تخفیف، مسابقه، رویدادها، اطلاع رسانی است. از این روش برای ایجاد ماندگاری در ذهن فالوورهای فعال خود استفاده کنید و یا آنها را به لینک خرید مستقیم خود متصل کنید. این کار فروش شما را افزایش می‌دهد.

۷٫ در استراتژی بازاریابی اینستاگرام هشتگ را فراموش نکنید

کپشن ها به اندازه تصاویر اهمیت دارند. شما باید یاد بگیرید چگونه برای اینستاگرام خود کپشن بنویسید که تعامل بیشتری ایجاد کند. تاثیر هشتگ ها را فراموش نکنید. رویکردهای مختلفی در این زمینه وجود دارد. می‌توانید از هشتگ هایی استفاده کنید که یک پرطرفدار هستند. راه دیگر ایجاد هشتگ های اختصاصی برای برند خودتان است یا برای مسابقات خود هشتگ های منحصر به فرد تولید کنید.


۸٫ برای برند خود مسابقه طراحی کنید

طراحی مسابقات تبلیغاتی استراتژی مورد علاقه برندها است. برای برقراری ارتباط با فالوورهای فعال شبکه های اجتماعی یک برند این روش تاثیر زیادی دارد. برای افراد برنده در مسابقات محصولات خود را ارائه می‌دهید تا آنها ما محصولات شما بیشتر آشنا شوند و این منجر به خریدهای بعدی از برند شما می‌شود. در طراحی مسابقات خلاق باشید.
مسابقه هایی که با تولید محتوای فالوورهای واقعی طراحی می‌شود جذاب تر هستند. زمانی که افراد جدید را به خود علاقه مند کردید برای فروش محصولات و ماندگار کردن آنها روش های جدید طراحی کنید. برای فعال نشان دادن پیج و مسابقات خود میتوانید برای خرید کامنت اقدام کنید.

 

 

 

برای رشد برند خود می‌توانید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خلاقانه طراحی کنید. ما به شما روش های را پیشنهاد کردیم که کمک شایانی می‌کند و برای برندهای مختلف نتایج فوق العاده ای به همراه داشته است. شما می‌توانید با توجه به امکانات و شرایط برند خود استراتژی‌های منحصر به فرد داشته باشید.
قبل از شروع کار هدف هرکدام را مشخص کنید و در نهایت اقدام کنید. در نظر داشته باشید تعداد فالوورهای شما تاثیر فراوانی در موفقیت استراتژی برند دارد. می‌توانید با خرید فالوورهای واقعی و فعال آنها را افزایش دهید و بعد فعالیت های خود را گسترش دهید. برای خرید فالوورهای خود می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

 

 

منابع:

https://iq.worldcrunch.com/profile/29112

https://www.alanorrwingchunacademy.com/members/amirhoj/

https://www.alanorrwingchunacademy.com/members/amirhozh/