ارسال تبلیغات در پیام رسان تلگرام به چه صورت انجام می‌شود؟ آیا تبلیغات در تلگرام می‌تواند به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک کند؟ همان‌طور که می‌دانید در کشور ما تلگرام از محبوبیت زیادی برخوردار است به همین دلیل می‌توان از آن برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا معرفی و فروش محصولات مختلف استفاده کرد. برای این کار کافیست در تلگرام یک کانال ایجاد کنید و از روش های جذب ممبر استفاده کنید. تبلیغات در تلگرام می‌تواند روش بسیار خوبی برای افزایش اعضای کانال باشد. در این مطلب قصد داریم تا به آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام بپردازیم و شما را با برخی از روش‌های تبلیغاتی در این پیام‌رسان بیشتر آشنا کنیم ؛ پس با ما در سایت خرید ممبر تلگرام و خرید فالوور ایرانی اینستاگرام مای ممبر همراه باشید.

آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام

حتماً تاکنون پیام‌های تبلیغاتی زیادی از طریق تلگرام برای شما نیز ارسال شده است. اکثر پیام‌های تبلیغاتی با استفاده از ربات‌ها و شماره‌های ناشناس و به صورت گروهی برای افراد گوناگون ارسال می‌شوند. آیا می‌دانید این پیام‌های تبلیغاتی چگونه برای شما ارسال می‌شود؟ قبل از پرداختن به آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام بهتر است بدانید که تبلیغات تلگرامی در معرفی برند، محصولات و خدمات شما به دیگران بسیار مؤثر هستند به همین دلیل امروزه اکثر کسب و کارها بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات در فضای مجازی اختصاص می‌دهند بنابراین اگر شما نیز به فکر راهکاری برای جذب مشتریان بیشتر از سراسرکشور هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم بر روی تبلیغات در تلگرام سرمایه‌گذاری کنید.

برای استفاده از ربات های ارسال کننده تبلیغات در تلگرام باید لیستی از شماره‌های تلفن همراهی که می‌خواهید برای آن‌ها پیام تبلیغاتی بفرستید را تهیه کنید. بهتر است این شماره تماس‌ها هدفمند باشند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش کتاب‌های کمک درسی فعالیت می‌کنید بهتر است، پیام‌های تبلیغاتی را برای افراد محصل یا والدین آن‌ها ارسال کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که پیام‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های مجازی و یا خط‌های اعتباری ارسال می‌شوند بنابراین اگر می‌خواهید برای افراد زیادی در یک روز پیام تبلیغاتی بفرستید باید به فکر تهیه شماره‌های مجازی یا اعتباری باشید.

نکاتی مهم در کنار  آموزش ارسال پیام‌های تبلیغاتی در تلگرام  که باید بدانید.

در حین آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام شاید این سؤال برای شما نیز پیش بیاید که چه دلیلی برای استفاده از خط‌های مجازی یا اعتباری وجود دارد؟ شما نمی‌توانید در طول روز برای تعداد زیادی از افراد در تلگرام از طریق یک شماره پیام ارسال کنید زیرا قوانین تلگرام به گونه‌ای است که در صورت انجام چنین کاری حساب کاربری شما مسدود خواهد شد. همچنین احتمال بلاک شدن توسط افرادی که برای آن‌ها پیام ارسال کرده‌اید نیز وجود دارد بنابراین باید از شماره‌های مجازی یا اعتباری مختلفی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی در تلگرام استفاده کنید. البته راه‌حلی برای کمتر شدن تعداد افرادی که ممکن است شما را اسپم یا ریپورت کنند وجود دارد.

برای جلوگیری از ریپورت شدن در تلگرام باید از ارسال پیام‌های تبلیغاتی به صورت انبوه در تلگرام خوداری کنید. فرض کنید شما در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت می‌کنید و قصد دارید تا پیام تبلیغاتی محصولات خود را از طریق پیام‌رسان تلگرام برای افراد زیادی ارسال کنید، اگر شماره‌های موبایل را به صورت رندم انتخاب کرده باشید، احتمال این که ریپورت شوید زیاد است زیرا پیام تبلیغاتی لوازم آرایشی برای مردان هیچ جذابیتی ندارد در صورتی که اگر شماره‌های انتخاب شده توسط شما گلچین شده باشند، پیام تبلیغاتی فقط برای شماره‌هایی که صاحب آن‌ها خانم‌ها هستند ارسال خواهد شد.

البته نوع نگارش متن‌های تبلیغاتی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در متن تبلیغاتی از واژه‌هایی مانند تخفیف ویژه یا جشنواره تخفیفات استفاده کنید و یا در صورت امکان نام افرادی را که برای آن‌ها پیام ارسال می‌شود را ذکر کنید. نکته دیگری که بهتر است در هنگام نوشتن متن تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید، نوشتن نام کسب وکارتان است زیرا در چنین حالتی امکان این که افراد با شما به عنوان یک مزاحم برخورد کرده و شماره شما را ریپورت کنند کمتر خواهد بود.

آیا آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام صرفا محدود به ارسال پیام‌های تبلیغاتی  است؟

پاسخ این سوال خیر استدر این بخش از مقاله آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام به معرفی سایر روش‌های تبلیغاتی می‌پردازیم تا بتوانید با توجه به هدف و هزینه‌ای که برای تبلیغات تلگرامی در نظر گرفته‌اید، بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید. این نوع تبلیغات دردسر کمتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی داشته و همچنین نیازی به آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام ندارند.

تبلیغات ساعتی

 تبلیغات ساعتی در تلگرام از نظر اقتصادی برای کسب و کارهایی که می‌خواهند هزینه کمتری بابت تبلیغات بپردازند مناسب‌تر است. در تبلیغات ساعتی، پست تبلیغاتی شما فقط برای ساعات مشخصی در کانال‌های تلگرامی دیگر منتشر می‌شود و پس از اتمام ساعت تبلیغات، پست مورد نظر توسط ادمین پاک می‌شود. این نوع تبلیغات معمولاً به صورت دوازده یا بیست و چهار ساعته است. و بازدید تلگرامی خوبی دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی را برای انتشار پست تبلیغاتیتان انتخاب کنید که کاربران بیشتری آنلاین هستند و می‌توانند پست شما را مشاهده کنند.

تبلیغات بازدیدی

 این روش تبلیغاتی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام تبلیغات در کانال‌های تلگرامی پرمخاطب باشد. در تبلیغات بازدیدی شما باید به ازای تعداد بازدیدی که از پست تبلیغاتی انجام می‌شود، مبلغی را پرداخت کنید. تعداد بازدیدها از پست‌های تبلیغاتی به راحتی قابل مشاهده هستند بنابراین شما مبلغ اضافه‌ای را پرداخت نخواهید کرد. تعداد بازدید از یک پست در کانال تلگرام را می‌توانید در قسمت پایین و سمت چپ در کنار علامت چشم مشاهده کنید.

تبلیغات گسترده

تبلیغات گسترده نوع دیگری از تبلیغات مجازی است که در این بخش از آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام به آن می پردازیم. این نوع تبلیغات توسط تیم‌های بازاریابی دیجیتال طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند بنابراین برای انجام تبلیغات گسترده کافیست تا یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای را انتخاب کنید و بقیه مسائل مربوط به تبلیغات را به آن‌ها بسپارید. این شیوه تبلیغاتی برای افرادی که دانش کافی در زمینه تبلیغات را ندارند می‌تواند گزینه ایده آلی باشد زیرا صفر تا صد مراحل تبلیغات مانند طراحی و اجرا بر عهده آن‌ها است.

تبلیغات کلیکی

آموزش ارسال تبلیغات در تلگرام شامل بخش اصلی ای به نام تبلیغات کلیکی است. در تبلیغات کلیکی به ازای تعداد کلیکی که بر روی پست تبلیغاتی منتشر شده در کانال‌های تلگرامی دیگر انجام می‌شود باید هزینه پرداخت کنید؛ بنابراین این روش تبلیغاتی نیز می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها به صرفه باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب نتیجه بهتر از تبلیغات تلگرامی، از متن‌های کوتاه، جذاب و خلاقانه استفاده کنید. همچنین تصویری که برای پست تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید باید کیفیت بالایی و در عین حال حجم کمی داشته باشد تا کاربران بتوانند به راحتی آن را مشاهده کنند.

منابع: