x تبلیغات
آموزش نوین آیلتس

متود های تقویت مهارت های زبان انگلیسی

 دوستان و همراهان عزیز و همیشگی سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. 

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که می توانید با استفاده از آن ها مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. 

 

اگر می خواهید درباره سطح بندی آزمون آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای بیشتر افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که بیشتر موقعیت های شغلی و یا حتی هدف های شخصی، به مهارت های زبان انگلیسی آن ها بستگی دارد. به همین دلیل افراد در تلاش هستند تا این مهارت را به خوبی یاد بگیرند. 

اما زبان آموزان در مسیر یادگیری زبان انگلیسی با موانع زیادی مواجه هستند که آن ها را از یادگیری موثر این زبان بین المللی باز می دارد. 

گروه آموزشی ما در این مقاله آموزشی قصد دارد تا شما عزیزان را با متود هایی آشنا کند که به شما در زمینه یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد. پس اگر شما هم می خواهید این مهارت را به خوبی در خود ایجاد کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. 

 

یکی از مهم ترین بخش های زبان انگلیسی که بیشتر زبان آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند، یادگیری گرامر هاست. یادگیری گرامر های زبان انگلیسی همیشه برای زبان آموزان کاری چالش برانگیز و سخت بوده است. به طوری که بیشتر آن ها نمی توانند به خوبی گرامر ها و قواعد را به خوبی یاد بگیرند. 

اما روش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، گرامر های زبان انگلیسی را به آسانی یاد بگیرید. 

آماده اید؟ بریم که شروع کنیم!

 

یکی از بزرگترین اشتباه هایی که زبان آموزان مرتکب می شوند، این است که فقط گرامر ها را مطالعه می کنند. یعنی هیچ تمرینی انجام نمی دهند و فقط مثال های کتاب درسی خود را می خوانند. این کار اصلا به شما کمکی در زمینه یادگیری گرامر ها نمی کند. 

 

اگر می خواهید با روش های بیشتری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

اگر می خواهید گرامر ها را به خوبی یاد بگیرید، باید ابتدا خود گرامر و مثال های ارائه شده را بخوانید. 

اما پس از انجام این کار، باید خودتان دست به کار شوید. حالا نوبت شماست تا از خود مثال هایی بنویسید و یا حتی با خودتان صحبت کنید. 

همین که شروع به نوشتن کنید، گرامر در ذهن شما جای میگیرد و دیگر هیچ زمان آن را فراموش نخواهید کرد. اما اگر فقط مثال ها را بخوانید و هیچ متنی از خودتان ننویسید، پس از مدت کوتاهی همه چیز را فراموش کرده و در نتیجه از یادگیری زبان انگلیسی خسته خواهید شد. 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. 

 

روش های تقویت مهارت های زبان انگلیسی

 دوستان و همراهان عزیز سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. 

امروز در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را با روش هایی آشنا کنیم که می توانید از آن ها برای تفویت مهارت های زبان انگلیسی خود استفاده نمایید. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون آیلتس می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای بیشتر افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. یاد داشتن زبان انگلیسی می تواند به آن ها کمک کند تا در هدف های شغلی و یا حتی در زندگی شخصی خود، موفق تر باشند. 

اما در این مسیر پر پیچ و خم با چالش هایی روبرو هستند که مانع یادگیری موثر برای زبان آموزان است. 

اما ما در این مقاله می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که می تواند با استفاده از آن ها مهارت های خود را به خوبی بهبود ببخشید. 

پس با ما همراه باشید!

 

یکی از مهم ترین مهارت های زبان انگلیسی، مهارت لیسینینگ است. همان طور که می دانید، یک کودک برای این که حرف زدن را شروع کند، ابتدا برای چند سال فقط گوش می کند. پس از چند سال گوش کردن کم کم شروع به حرف زدن می کند. 

یادگیری زبان انگلیسی هم تقریبا به همین شکل است. یعنی شما برای این که بتوانید به خوبی صحبت کنید، باید ابتدا خوب گوش کنید. 

امروزه بیشتر زبان آموزان به دنبال منابعی هستند که بتوانند از آن ها برای گوش کردن استفاده کنند. در اینترنت منابع بسیار زیادی وجود دارد که مخصوص لیسینینگ است. 

اما همه این منابع برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب نیستند. بنابراین شما نباید به منبع و محتوایی اعتماد کنید. 

یکی از معتبر ترین و بهترین منابع لیسینینگ برای یادگیری زبان انگلیسی، esl podcast هاست. 

این پادکست ها شامل مکالمه هایی در شرایط و محیط های متنوع است که باعث می شود شما با عبارت ها و اصطلاحات زیادی در هر زمینه ای آشنا شوید. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های یادگیری زبان انگلیسی می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

در این پادکست ها از زبان ساده ای استفاده شده است که هر زبان آموزی حتی با سطح پایین می تواند آن را به خوبی بفهمد. این پادکست ها بیشتر برای سطوح intermediate و lower intermediate مناسب می باشد. زیرا عبارت ها و اصطلاحاتی که در این پادکست ها استفاده می شود، برای زبان آموزان این سطوح بسیار مفید و کاربردی می باشد. 

هم چنین در اینترنت می توانید بسیاری پادکست و برنامه دیگر پیدا کرده و از آن ها برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود استفاده کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا یکی از این منابع را به شما معرفی کنیم. اما شما می توانید از دیگر منابع نیز استفاده کنید. 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. 

چگونه لغات زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

 دوستان و همراهان عزیز سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. 

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که می توانید با استفاده از آن ها، لغات زبان انگلیسی را بهتر و موثر تر یاد بگیرید. 

 

اگر می خواهید درباره ماهیت آزمون آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

امروزه یادگیری زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده است. به طوری که بیشتر افراد امروزه مشغول به یادگیری زبان انگلیسی هستند. اما زبان آموزان برای این که بتوانند این زبان را به خوبی یاد بگیرند، با چالش هایی مواجه هستند. یکی از بزرگترین مشکل هایی که زبان آموزان معمولا با آن دست و پنجه نرم می کنند، یادگیری و حفظ کردن لغات زبان انگلیسی است. 

بیشتر زبان آموزان نمی توانند کلمات را به خوبی حفظ کرده و یا از آن ها در مکالمات خود استفاده نمایند. همین باعث می شود که اعتماد به نفس آن ها کاهش یافته و انگیزه خود را برای ادامه دادن به مسیر یادگیری زبان انگلیسی را از دست بدهند. 

اما امروز ما می خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که به شما در زمینه یادگیری لغات زبان انگلیسی بسیار کمک می کند. بنابراین اگر شما هم می خواهید انگلیسی را بهتر یادگرفته و روان تر صحبت کنید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. 

 

یکی از بزرگترین اشتباه هایی که زبان آموزان مرتکب می شوند این است که فقط به دنبال پیدا کردن معنی لغات هستند. حتی بعضی از آن ها فقط معنی فارسی آن را حفظ می کنند!

در حالی که این کار غلط است و کمکی به شما در زمینه یادگیری لغات نمی کند. 

در ادامه روش درست یادگیری و حفظ لغات انگلیسی را به شما معرفی می کنیم. 

قبل از هر چیزی باید بدانید که بدون استفاده از دیکشنری مناسب نمی توانید لغات را به خوبی یاد بگیرید. در بیشتر مواقع زبان آموزان از دیکشنری هایی هم چون google translate و یا fast dic استفاده می کنند. در حالی که این دیکشنری ها برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب نمی باشند. 

اگر می خواهید لغات زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید، باید ابتدا یک دیکشنری معتبر و مناسب انتخاب نمایید. زیرا با داشتن یک دیکشنری خوب، می توانید تمام اطلاعات لازم برای یادگیری لغات انگلیسی را پیدا کنید. 

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که یادگیری لغات زبان انگلیسی فقط به این معنا نیست که معنی آن ها را یاد بگیرید. 

شما زمانی می توانید بگویید که فلان لغت را باد دارم، که چندین فاکتور را رعایت کرده باشید. 

یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین اطلاعات در مورد یک لغت، جایگاه آن در جمله و یا part of speech است. شما باید بدانید که این کلمه verb است یا adjective  یا noun یا adverb. در غیر این صورت ممکن است که نتوانید از این کلمه در جایگاه درست استفاده کنید. 

یکی دیگر از فاکتور ها در یادگیری لغات زبان انگلیسی، یادگرفتن collocation هاست. کالوکیشن ها ترکیباتی هستند که همیشه با یکدیگر می آیند و در مکالمات روزمره زبان انگلیسی بسیار پر کاربرد هستند. اگر می خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید حتما باید دنبال کالوکیشن های جدید و پر استفاده باشید. 

یکی از عواملی که باعث می شود تا زبان آموزان نتوانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند، این است که نمی توانند کلمات را به خوبی تلفظ کنند. اگر می خواهید در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس نمره خوبی کسب کنید باید تلفظ های تان صحیح باشد. در غیز این صورت نمی توانید نمره خیلی خوبی کسب کنید. 

انتخاب دیکشنری می تواند تاثیر زیادی در دانش شما در زمینه تلفظ ها داشته باشد. شما باید دیکشنری انتخاب کنید که تلفظ ها را هم به صورت صوتی ارائه دهد. این گونه می توانید هر کلمه ای را با تلفظ درست یاد بگیرید. 

 

اگر می خواهید با دیگر روش های تقویت مهارت های زبان انگلیسی آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

یکی از نقص های عمده ای که google translate دارد این است که هیچ مثالی برای کلمات ارائه نمیدهد. برای این که بتوانیم کلمه ای را در مکالمات خود استفاده کنیم، باید ابتدا آن را در جمله ای ببینیم و با نحوه استفاده از آن کلمه آشنا باشیم. به همین دلیل در اکثر دیکشنری ها مثال هایی برای هر کلمه ارائه شده است که خواندن آن ها می تواند به شما کمک زیادی در یادگیری آن لغت کند. 

اما نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید به مثال های ارائه شده در دیکشنری بسنده کنید. بلکه بعد از خواندن آن ها باید خودتان هم دو نا مثال ارائه دهید. این گونه مطمئن می شوید که این کلمه را به خوبی یاد گرفته و می توانید از آن به راحتی در متن ها و مکالمات خود استفاده نمایید. 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده و اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. 

چند متود نوین برای یادگیری زبان انگلیسی

 دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک لرن 24 سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی نهیات لذت را ببرید. 

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره چند نکته مهم در مورد یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم. 

امروزه یادگیری زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده است. یک ضرورت چالش برانگیز! 

 

اگر می خواهید درباره بخش های مختلف آزمون آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

زبان آموزان امروزه سخت در تلاش هستند تا بتوانند این مهارت را به خوبی و با کیفیت یاد بگیرند. اما گاهی اوقات با استفاده از روش های غیر استاندارد و غیر اصولی کار خود را سخت تر می کنند. 

ما امروز در این مقاله مشاوره ای می خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که می توانید با استفاده از آن ها پیشرفت چشمگیری در زبان انگلیسی داشته باشید و مهارت های خود را به خوبی تقویت کنید. 

 

1. به انگلیسی گوش کنید 

یکی از مهم ترین کار هایی که می توانید در جهت تقویت مهارت های زبان انگلیسی انجام دهیدف این است که خود را در زبان انگلیسی غرق کنید. یعنی این که روزانه خود را با زبان انگلیسی به روش های مختلفی سرگرم کنید. 

این کار می تواند فعالیت های زیادی را شامل شود. به عنوان مثال می توانید به محتوا های متنوعی گوش دهید. گوش کردن یکی از مهم ترین بخش های زبان انگلیسی است. اگر می خواهید مکالمه خوبی داشته باشید باید ابندا به زبان انگلیسی گوش دهید. 

شاید از خودتان بپرسید به چه چیز هایی باید گوش کنیم؟ چگونه باید به این محتوا ها گوش کنیم؟ 

در جواب این سوال باید بگوییم که مهم نیست که به چه چیزی گوش می کنید و یا چگونه به این فایل های صوتی گوش می دهید! تنها کاری که باید بکنید این است که تلفن همراه خود را برداشته و یک آهنگ انگلیسی یا یک فایل صوتی انگلیسی زبان پخش کنید. نیازی نیست که با دقت به آن گوش کنید و یا متن آهنگ را دانلود کنید. نیازی به تمرکز کردن و پیدا کردن معنی کلماتی که یاد ندارید نیست. 

تنها کاری که باید بکنید این است که فقط گوش کنید! 

 

اگر می خواهید با روش های بیشتری در زمینه یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک کرده و مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. 

 

این کار باعث می شود تا گوش شما با هویت زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید. همین تمرین ساده می تواند در دراز مدت کمک شایانی به شما در زمینه تقویت مهارت های زبان انگلیسی شما کند. 

این کار باعث می شود که بتوانید بهتر مکالمه کنید. زیرا با لهجه انگلیسی و قالب های صحبت کردن بیشتر آشنا شده اید. به همین دلیل در حین مکالمه، می توانید عملکرد بهتری از خود نشان دهید. 

این تمرین را می توانید هر زمانی و در هر مکانی انجام دهید. به عنوان مثال زمانی که در باشگاه و در حال ورزش کردن هستید، می توانید با استفاده از هندزفری و یا هدفون خود آهنگ گوش کنید. زمانی که در اتوبوس و یا تاکسی هستید هم می توانید این تمرین را انجام دهید. در حین انجام دادن کار های خانه، رانندگی کردن و یا حتی کار کردن با تلفن همراه می توانید این کار را انجام دهید. 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره یادگیری زبان انگلیسی و آغاز دوره آموزشی خود می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد را مطالعه فرمایید. 

 

این روش یکی از روش ها و متود های استاندارد و به روز جهانی است که در سراسر جهان از این روش استفاده می شود. اگر شما هم می خواهید مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید حتما از این روش استفاده کنید. 

امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید. 

چند نکته مهم درباره یادگیری زبان انگلیسی

 دوستان و همراهان عزیز سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره موضوعی صحبت کنیم که برای خیلی ها جای سوال دارد. 

موضوعی که امروز می خواهیم به مباحثه درباره آن بپردازیم این است که چگونه می توانیم زبان انگلیسی را بهتر و موثر تر یاد بگیریم؟ 

در واقع یادگیری زبان انگلیسی امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. بنابراین خیلی ها به دنبال یادگیری این زبان زنده دنیا هستند. اما در بین متقاضیان یادگیری زبان انگلیسی تعداد زیادی با مشکل روبرو شده و نمی توانند این مسیر پر پیچ و خم را به انتها برسانند. 

دانشمندان و استاد های زبان انگلیسی روی این موضوع کار کرده و به نتایجی رسیده اند. این نتایج روش هایی را به آن ها معرفی کرد که زبان آموزان می توانند با استفاده از آن ها، زبان انگلیسی را بهتر و آسان تر یاد بگیرند. ما هم امروز در این مقاله مشاوره ای می خواهیم چند تا از این روش ها و متود های یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم تا شما با استفاده از آن ها بتوانید راحت تر به اهداف خود دست پیدا کنید. 

اگر می خواهید درباره آزمون آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

1. خود را در زبان انگلیسی غرق کنید 

اگر می خواهید زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید باید خودتان را در آن غرق کنید. شاید بپرسید که این کار چه تاثیری می تواند داشته باشد؟ باید بگوییم که شما با انجام دادن این کار می توانید آشنایی بیشتر با هویت زبان انگلیسی پیدا کنید. غرق کردن خود در زبان انگلیسی می تواند شامل کار های زیادی باشد. برای مثال می توانید زمانی که در خانه و یا محل کار هستید، برنامه های رادیویی انگلیسی زبان و یا موسیقی های انگلیسی پخش کنید. حتی اگر روی آن ها تمرکز هم نکنید، یاز هم می توانید مهارت های خود را تفویت کنید. زمانی که این برنامه ها و یا موسیقی ها پخش میشوند و شما کار خود را انجام می دهید، گوش شما به زبان انگلیسی عادت می کند. بنابراین با انجام دادن این کار در بازه زمانی بلند مدت می توانید گوش خود را با زبان انگلیسی بیشتر آشنا کنید. این کار می تواند باعث تقویت مهارت های شنیداری شما شود. 

سعی کنید از منابع آموزشی زیادی استفاده کنید. برای مثال کتاب بخوانید، مقاله های آنلاین را مطالعه کنید، فیلم های آموزشی تماشا کنید، به پادکست های صوتی گوش کنید.  در واقع می توان گفت از هر طریقی که می توانید خودتان را تحت آموزش قرار داده و از محتوا های آموزشی استفاده نمایید. 

 

2. هر طور که لذت می برید زبان را یاد بگیرید

یادگیری همراه با فذت یکی از مهم ترین فاکتور های یادگیری زبان انگلیسی است. اگر می خواهید مهارت های زبانی خود را تقویت کرده و آن ها را موثر و با کیفیت یاد بگیرید باید از یادگیری خود لذت ببرید. بعضی از زبان آموزان دوست دارند با تماشای فیلم های آموزشی و یا غیر آموزشی زبان را یاد بگیرند. بعضی ها مطالعه کردن و کتاب خوانی را ترجیح می دهند. گروهی دیگر با گوش کردن می توانند یادگیری موثر تری داشته باشند. 

شما هم باید علایق خود را پیدا کرده و سعی کنید مسیر یادگیری خود را طوری طراحی کنید که از آن ها نهایت لذت را ببرید. این کار می تواند تاثیر به شدت زیادی در میزان یادگیری شما داشته باشد. 

 

اگر می خواهید درباره یادگیری زبان انگلیسی اطلاعات بیشتری کسب کرده و با روش های یادگیری آن آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک کرده و مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. 

 

خیلی از زبان آموزان نتوانستند که زبان انگلیسی را با لذت یاد بگیرند. این دسته از زبان آموزان پس از گذشت مدتی از یادگیری زبان انگلیسی خسته شدند و نتوانستند به یادگیری خود ادامه دهند.

اگر شما هم می خواهید که به این سرنوشت دچار نشوید، باید زبان را دوست داشته و آن را با لذت یاد بگیرید. 

امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. 

چند روش برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

 دوستان و همراهان عزیز سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره چند تا نکته مهم در زمینه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی صحبت کنیم. 

همان طور که قبلا هم گفته ایم یادگیری زبان انگلیسی امروزه دیگر یک هنر محسوب نمی شود. بلکه یک ضرورت به حساب می آید. اما یکی از مشکلاتی که بیشتر زبان آموزان با آن مواجه هستند چالش های یادگیری زبان انگلیسی می باشد. 

 

برای آشنایی با روش ها و هویت آزمون آیلتس می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

چالش هایی که آن ها را از رسیدن به هدف خود یعنی یادگیری زبان انگلیسی باز می دارند. امروز ما در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره برخی از این موانع صحبت کرده و روش هایی را به شما پیشنهاد کنیم که می توانید با استفاده از آن ها از این چالش ها به خوبی عبور کنید. 

 

1. مطالعه کنید  

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که زبان آموزان با آن مواجه هستند این است که نمی توانند مهارت های خود را به خوبی تقویت کنند. دلیل آن هم این است که مطالعه کافی ندارند. 

شاید روزانه یک ساعت مطالعه کردن کم و پیش پا افتاده به نظر برسد. ولی همین مقدار مطالعه می تواند در دراز مدت کمک شایانی به شما در زمینه تقویت مهارت های زبان انگلیسی کند. 

اگر می خواهید زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته و از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنید باید دانش زبانی کافی داشته باشید. یکی از بهترین روش های کسب این دانش مطالعه کردن است. 

مطالعه کردن به شما کمک می کند تا با اطلاعات و حقایق جدید تری در زمینه زبان انگلیسی آشنا شوید. این کار می تواند تاثیر به شدت زیادی در مهارت های زبان انگلیسی شما داشته باشد. 

پس اگر می خواهید زبان خود را به بالاترین درجه برسانید باید مطالعه کنید. اختصاص دادن روزانه یک ساعت برای مطالعه کردن در زمینه زبان انگلیسی می تواند نتایج مطلوبی برای شما در بر داشته باشد. 

 

2. از منابع متناسب با سطح خود استفاده نمایید

 

یکی دیگر از چالش هایی که زبان آموزان با آن مواحه هستند این است که ان ها نمی توانند محتوا ها و منابع متناسب با سطح خود انتخاب کنند. همین باعث می شود که آن ها نتوانند یادگیری خوبی داشته باشند. 

اگر می خواهید مطالعه کردن به شما کمک کند باید از محتوا ها و منابعی استفاده نمایید که هم سطح خودتان باشد. در غیر این صورت شما نمی توانید یادگیری خوبی داشته باشید. 

زیرا اگر محتوا ها از سطح شما بالا تر باشند شما نمی توانید آن ها را به خوبی یاد بگیرید. هم چنین اگر این محتوا ها از سطح شما پایین تر باشند شما وقت خود را تلف خواهید کرد. زیرا در این صورت هیچ چیز جدیدی به دانسته های شما اضافه نخواهد کرد. 

 

اگر می خواهید با دیگر روش های یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

بنابراین اگر می خواهید مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید می توانید از دو روشی که امروز در این مقاله به شما معرفی کردیم استفاده نمایید. یعنی روزانه یک ساعت مطالعه کردن می تواند فواید زیادی داشته باشد. هم چنین انتخاب محتوا متناسب با سطح خودتان یکی از مهم ترین فاکتور های یادگیری است. 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. 

چند نکته درباره یادگیری زبان انگلیسی

 دوستان و همراهان عزیز سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید.

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره نکاتی صحبت کنیم که می توانند به شما در زمینه یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند. 

همان طور که می دانید یادگیری زبان انگلیسی امروزه به شدت پر طرفدار شده است. به طوری که بیشتر افراد جامعه به کلاس زبان می روند و یا قصد انجام این کار را دارند. 

ولی نکته جالب توجه این است که بیشتر این افرادی که به کلاس زبان می روند و در حال یادگیری زبان هستند نمی توانند نتایج مورد نظر خود را کسب کنند. 

 

اگر می خواهید درباره یادگیری زبان انگلیسی اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

امروز در این مقاله می خواهیم به بررسی بعضی از فاکتور های عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم. خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند تا از این اشتباهات پرهیز کرده و به هدف خود که یادگیری زبان انگلیسی با کیفیت است نزدیک تر شوید. 

 

1. صبور باشید 

یکی از مهم ترین عواملی که معمولا زبان آموزان را از یادگیری باز می دارد عدم داشتن صبر کافیست. 

گاهی اوقات شما نمی تواند پیشرفت خودتان را حس کنید. زیرا شما استاد زبان انگلیسی نیستید و نمی توانید از جزییات کار با خبر باشید. به همین دلیل ممکن است از عدک پیشرفت چشمگیر خسته شده و یادگیری زبان انگلیسی را برای همیشه کنار بگذارید. بسیاری از زبان آموزان به این مشکل دچار شدند و بدون این که بتوانند این مهارت را به خوبی یاد بگیرند یادگیری زبان را برای همیشه کنار گذاشتند. 

 

برای آشنایی با دیگر روش های تقویت مهارت های زبان انگلیسی می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

اما باید حواستان باشد که دچار چنین توهم هایی نشوید. اگر به استاد و پشتکار خود اعتماد دارید باید بگوییم که پیشرفت شما تضمین شده است. بنابراین هیچ وقت خسته و یا نا امید نشوید و یادگیری خود را ادامه دهید. مطمئن باشید که به اهداف خود خواهد رسید. شما هیچوقت نمی دانید که چقدر با هدف خود فاصله دارید. ممکن است به آن خیلی نزدیک شده باشید. پس هیچوقت نا امید نشوید و دست از تلاش بر ندارید. 

 

2. از منابع مختلف استفاده کنید

یکی از مشکل هایی که زبان آموزان معمولا با آن مواجه می شوند این است که فکر می کنند فقط با خواندن چند تا کتاب می توانند مهارت زبان انگلیسی را در خود ایجاد کنند. اما این طور نیست. همیشه تقویت زبان انگلیسی ممکن است. یعنی شما هیچوقت نمی تواند ادعا کنید که همه چیز در مورد زبان انگیسی را می دانید. چون شما هنوز تمام کتاب ها و منایع مربوط به زبان انگلیسی را مطالعه نکردید. 

 

 

پس اگر می خواهید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید باید از منابع مختلفی استفاده کنید. یعنی می توانید کتاب های مختلف را مطالعه کنید. می توانید مقالات گوناگون را بخوانید و یا به پادکست های آموزشی گوش دهید. انجام دادن هر یکی از این کار ها می تواند به شما در زمینه تقویت زبان انگلیسی کمک شایانی کند. 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. 

 

 

 

 

چگونه می توانیم در بخش لیسینینگ آیلتس نمره خوبی بگیریم؟

 لیسنینگ، مادر همه مهارتهای زبان محسوب می شود. هر چند در سیستم سنتی آموزش این مهارت چندان مورد توجه کافی قرار نگرفته است. همیشه در مدارس خواندن و نوشتن را به ما می آموزند حتی بحث کردن و ارایه سخنرانی را یاد می گیریم اما هیچکس به ما نحوه گوش کردن را نمی آموزد. اگر بخواهیم در یک زبان سلیس و روان شویم باید به صورت جدی روی مهارت لیسنینگ کار کنیم.

 

اگر می خواهید درباره بخش لیسینینگ آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

چرا لیسنینگ اینقدر مهم است؟ چون وقتی در لیسنینگ ضعیف باشید یک مکالمه حالت دو طرفه نخواهد داشت و مکالمه یک طرفه هم چندان لذت بخش نیست. همواره باید در نظر داشته باشیم که گویش ها و لهجه ها نه تنها از کشوری به کشور دیگر بلکه حتی از شهری به شهر دیگر با هم متفاوتند. حتی ممکن است در یک شهر بین یک طبقه اجتماعی یا گروه سنی خاص با لهجه های مختلفی برخورد کنید. در ادامه به معرفی ۵ راز تقویت سریع لیسنینگ می پردازیم.

1- تمرین لیسنینگ را به طور منظم و متمرکز انجام دهید.
دنبال هیچ راهکار جادویی نباشید. به نظر من یادگیری زبان از یک معادله ساده پیروی می کند و آن عبارت است از:

علاقه انگیزه تلاش = موفقیت در یادگیری!

 

اگر می خواهید با دیگر روش های تقویت لیسینینگ آیلتس آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

زبانها بسیار گسترده و غنی هستند. تقویت لیسنینگ نیازمند گوش کردن مداوم است. این تمرین را می توان با تماشای فیلمهای مستند، مصاحبه، مسابقات تلوزیونی و یا گوش کردن به پادکست ها و آهنگها انجام داد. نکته مهم این است که باید به طور مرتب و البته با تمام دقت گوش کنید. برای این منظور باید موارد زیر را انجام دهید:

  • کلیه عوامل حواس پرت کن را حذف کنید. مثل ایمیل، فیس بوک، تلگرام، اسکایپ، تلفن و …

    از اعضای خانواده خود بخواهید که حداقل به مدت ۱۵ دقیقه مزاحمتان نشوند. اگر هم این کار امکان پذیر نیست به مکانی ساکت بروید زیرا وقتی با نصف مغزتان تمرین لیسنینگ را انجام می دهید قطعا کمترین بهره را خواهید برد.

 

 

اگر میخواهید با روش های تقویت اسپیکینگ آشنا شوید می توانید مقاله تقویت مکالمه زبان انگلیسی را مطالعه فرمایید. 

 

  • علاقه خود را حفظ کنید.
  • برای اینکه چیزی را عمیقا یاد بگیریم باید از آن چیز لذت ببریم. بنابراین کتابهای خسته کننده را رها کنید و روی مطالبی متمرکز شوید که به آن علاقه مند هستید.

  • ناامید نشوید.
  • همه ما روزهای خوب و بد را تجربه می کنیم. منحنی یادگیری در ابتدا به صورت صعودی است اما پس از مدتی نزولی شده و پیشرفت شما سخت تر می شود. سعی کنید همواره رو به جلو حرکت کنید.

  •  

     

    اگر می خواهید در رایتینگ آیلتس نمره خوبی کسب کنید می توانید مقاله تقویت رایتینگ آیلتس را مطالعه فرمایید. 

     

    هر روز به مقدار کم اما منظم تمرین کنید. این روش موثرترین راه برای حفظ انگیزه است. اگر هر روز فقط ۱۵ دقیقه مطالعه کنید صدها بار بهتر از این است که بخواهید هر دو هفته یکبار ۴ ساعت تمرین کنید. پیشنهاد می کنم در هر جلسه بیشتر از ۴۵ دقیقه کار نکنید زیرا موجب حواس پرتی می شود.

     

  •  

    2- برای خود اهداف لیسنینگ مشخص کنید.
    وقتی اهداف خود را مشخص می کنید بعد از رسیدن به هر مرحله حس خوبی نسبت به خودتان پیدا می کنید. سعی کنید با اهداف کوچک شروع کنید و با رسیدن به هر هدف به خودتان جایزه بدهید. هر بار که به چیز جدیدی گوش می کنید سعی کنید یک یا دو لغت یاد بگیرید بعد اهداف بزرگتری تعیین کنید. مثلا درک کامل یک مکالمه و یا گوش کردن به یک آهنگ انگلیسی و خواندن همراه با آن آهنگ. اگر از سطح پیشرفته تری برخوردارید می توانید مطالب دشوارتری انتخاب کنید و به یادگیری اصطلاحات جدید و تقویت لهجه خود بپردازید.

 

چند نکته در مورد آزمون آیلتس

 برای موفقیت در آزمون آیلتس، باید نکاتی را رعایت کنید که در این گفتار به شماری از آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. در این گفتار، به یکی از مهم ترین موضوعات برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور اشاره می کنیم. آزمون بین المللی آیلتس در ۱۱۰۰ شهر دنیا در ۱۴۰ کشور از جمله ایران هر هفته برگزار می شود و آزمونی معتبر است که میلیون ها نفر را ارزشیابی علمی دانش زبان انگلیسی کرده است. در واقع آزمون آیلتس که مخفف International English Language Testing System‌ هست،‌ سالانه صدها هزار نفر در سراسر جهان را به سمت خود جذب می کند تا در آزمون های آیلتس در IELTES CENTERS در سراسر جهان شرکت کرده و سطح دانش زبان انگلیسی عمومی خود را بر اساس معیارهای این آزمون، ارزیابی کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع آزمون آیلتس می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

آیلتس، همانند تافل، یکی از معتبر ترین آزمون های بین المللی تعیین سطح زبان انگلیسی  است که ۴ مهارت را بین نمره ۰ تا ۹ ارزیابی می کند. معمولا اکثر دانشگاه های دنیا، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، آیلتس overall را در سطحی بین ۶ تا ۷ نیاز دارند. به نظر می رسد، هر ساله قبولی در این آزمون کمی سخت می شود و این هم به واسطه خیل عظیمی از متقاضیانی است که به واسطه مهاجرت و تحصیل و کار در خارج از کشور،‌علاقمند شرکت در این آزمون بین المللی معتبر هستند. از طرفی، این آزمون هر ساله با درصدی افزایش قیمت روبروست و اکنون شرکت در این آزمون حدود ۷۵۰ هزار تومان هزینه روی دست متقاضیانش می گذارد.

 

اگر می خواهید با روش های تقویت مهارت های آیلتس آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

برای آمادگی در آزمون آیلتس روش‌های متنوعی وجود دارد؛ از شرکت در کلاس‌های عمومی و خصوصی گرفته تا خودآموزی برای آزمون. اما انتخاب روشی که هزینه مناسب داشته باشد و در مدت زمان کوتاه شما را به نمره دلخواه برساند کار آسانی نیست.

یکی از روش‌هایی که در چند سال اخیر رشدی سریع داشته، استفاده از اپلیکیشن‌های آمادگی آزمون آیلتس است. این اپلیکیشن‌ها به دلیل اینکه همیشه در دسترس هستند و از روش‌های نوآورانه برای آماده سازی کاربران استفاده میکنند شانس موفقیت در آزمون را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

به هر حال،‌ آزمون آیلتس همان طور که شاید خیلی از مخاطبان تحصیل کرده مطلع باشند،‌ شامال ۴ مهارت خواندن (Reading)، نوشتن (writing)، صحبت کردن (speaking)‌ و شنیداری (listening) ‌ هست. هر بخش دارای نمره ای بین ۰ تا ۹ است. فردی که در هر مهارت بتواند نمره ای بین ۶ تا ۷ را کسب کند،‌ در وضعیت خوب و قابل قبولی از نظر زبان انگلیسی هست و به چنین فردی اجازه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان سراسر دنیا داده می شود. افرادی که نمره کم تر از ۵.۵ کسب کنند، معمولا از سطح زبان انگلیسی (language proficiency) مطلوبی برخوردار نیستند و به همین خاطر،‌ انتظار می رود که برای گرفتن پذیرش تحصیلی (admission letter)، دوباره در آزمون شرکت کنند و نمره مورد نظر را بر اساس شرایط پذیرش دانشگاه (admissions requirement) کسب کند.

افرادی که در آزمون آیلتس شرکت می کنند، باید حتما نکاتی را رعایت کنند که در این گفتار به ده ها مورد آن اشاره می کنیم.

 

اگر می خواهید گرامر های زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید می توانید مقاله آموزش گرامر آیلتس را مطالعه فرمایید. 

 

  • چرا آیلتس؟

این که چرا باید آیلتس گرفت، روشن است. متقاضیان تحصیل در  خارج از کشور و هم چنین افرادی که خواهان مهاجرت هستند، یکی از راه های نشان دادن سطح آمادگی زبان انگلیسی آن ها،‌ اخذ مذرک آیلتس است. وقتی شما این مدرک را داشته باشید، می توان فهمید که سطح عمومی زبان شما بر روی ۴ مهارت اشاره شده قبل، چه گونه است. چون هر skill دارای یک محدوده band score‌ هست و نمره نهایی بر اساس overall تعیین می شود که میانگین هر ۴ مهارت می باشد. اگر شما برای یک از موارد فوق نیاز به اخذ مدرک زبان بین المللی داشتید،  آیلتس یکی از پیشنهادات ممکن است. البته باید توجه داشت که مدارک آیلتس بر خلاف تافل که ۵ ساله اعتیار دارد،‌ تنها ۲۴ ماه اعتیار دارد.

 

اگر می خواهید در زمینه رایتینگ آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کرده و با روش های تقویت آن آشنا شوید می توانید جزوه رایتینگ آیلتس را بخوانید. 

 

پس اگر خواهان اپلای برای دانشگاه های خاصی هستید و قصد دارید ظرف چند ماه پس از اخذ مدرک آیلتس، در دانشگاه های مختلف apply‌ کنید، اخذ آیلتس را در محدوده زمانی قرار بدهید که وقت شما از دست نرود و مدرک expire (منقضی)   ‌نشود. برای آگاهی از آزمون به سایت ielts.org مشاهده کنید. در این سایت، ‌اطلاعات کامل درباره آزمون و مراکز امتحانی و منابع رایگان قابل دانلود در دسترس خواهد بود.

چگونه می توانیم مهارت های اسپیکینگ خود را بهبود ببخشیم؟

 

با خودتان حرف بزنید!

شاید برایتان خنده‌دار یا تعجب‌آور باشد اما این روش، واقعا راهگشا است. با خودتان درباره‌ی کارهای روزانه، تصمیمات و احساسات خود به انگلیسی صحبت کنید. با این کار، عادت می‌کنید که به انگلیسی فکر کنید و این اولین قدم ضروری برای پیشرفت در یادگیری زبان است.

این روش یکی از بهترین راه‌حل‌های تسلط بر زبان انگلیسی است و آن هم یک دلیل ساده دارد. در این روش از استرس خبری نیست. شما به راحتی می‌توانید مطالب مورد نظر خود را بیان کنید، بدون اینکه نگران اشتباه‌کردن باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بخش اسپیکینگ آیلتس می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

اما شاید فکر کنید که این روش چندان کارآمد نیست. زیرا صحبت کردن با یک فرد دیگر، نسبت به زمانی که خودتان مخاطب هستید، شما را کاملا با شرایط متفاوتی روبه‌رو می‌کند. اما، این فقط یکی از روش‌های بهبود مهارت مکالمه است. روش‌های دیگری نیز وجود دارند که همگی در کنار هم می‌توانند به تقویت زبان کمک کنند.

از صحبت کردن خود فیلم‌برداری کنید

اگر روش قبلی برایتان جالب نیست می‌توانید این یکی را امتحان کنید. در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید و از اجرای خود فیلم‌برداری کنید. سپس نتیجه‌ی عملکرد خود را ببینید.

این روش هم، مزیت‌های خاص خود را دارد. حضور دوربین باعث می‌شود که بهتر تمرکز کنید. به علاوه می‌توانید فیلم ضبط‌شده را بارها تماشا کنید تا به نقاط ضعف‌تان پی ببرید. در اجراهای بعدی سعی خواهید کرد که اشتباهات قبلی را تکرار نکنید.

 

اگر می خواهید با روش های بیشتری برای تقویت اسپیکینگ آیلتس آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

بد نیست که ویدیوهای ضبط شده را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و نظر دیگر انگلیسی‌زبانان را در مورد اجرای خود بپرسید. افراد غیر انگلیسی‌زبان زیادی وجود دارند که کانال‌هایی در یوتیوب دارند و ویدیو‌هایی به زبان انگلیسی منتشر می‌کنند و مخاطبان زیادی از سراسر دنیا دارند. شما هم این روش را امتحان کنید و دوستان انگلیسی‌زبان زیادی در سراسر دنیا پیدا کنید.

با دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود انگلیسی صحبت کنید

این یک روش عالی برای تمرین صحبت به زبان انگلیسی با کسانی است که با شما هم‌فکر هستند و آنها نیز مانند شما مشتاق هستند تا مهارت‌های خود را بهبود ببخشند.

پس از همین امروز شروع کنید. با انگلیسی‌زبانان دیگر در اسکایپ چت کنید، صدای خود را ضبط کنید و اشکالات خود را پیدا کنید و برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، تلاش کنید. اجازه ندهید که محدودیت‌ها مانع موفقیت شما شوند.

 

اگر می خواهید مهارت های مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید می توانید مقاله تقویت اسپیکینگ آیلتس را مطالعه فرمایید. 

 

اگر در یک کشور انگلیسی‌زبان زندگی می‌کنید، دیگر نگران یافتن فرد مورد نظر برای شروع مکالمه نیستید. از هر فرصتی می‌توانید برای بهبود مهارت خود استفاده کنید. به فروشگاه‌ها سر بزنید و درباره‌ی قیمت اجناس گفت‌و‌گو کنید یا با شرکت‌های خدماتی گوناگون تماس بگیرید و از آنها درباره‌ی خدمات و هزینه‌هایشان سوال کنید. این راه‌حل نیز یکی از بهترین روش‌ها برای ملزم کردن خودتان به صحبت‌کردن به زبان انگلیسی و در موقعیت‌های واقعی زندگی است. به عنوان مثال می‌توانید با یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی تماس بگیرید و از آنها درباره‌ی خدمات، هزینه‌ها، سرعت‌ها و سایر مسائل مشابه، سوالاتی بپرسید. با روش‌های مشابه می‌توانید موقعیت‌های واقعی مکالمه را برای خودتان ایجاد کنید. نگران هزینه‌های تلفن نیز نباشید. بسیاری از این شرکت‌ها خطوط تلفن کم‌هزینه را در اختیار مشتریان می‌گذارند تا آنها بتوانند بدون دغدغه، مشکلات خود را مطرح کنند و سوالات خود را بپرسند. در محافل عمومی، در صورت فراهم بودن شرایط می‌توانید با مردم و هم‌محلی‌های خود گفت‌و‌گو کنید.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد